Jak działa pompa lakiernicza?

W zakładzie lakierniczym na wyposażeniu zawsze znajdują się urządzenia służące do rozpylania lakieru na karoserii auta. Zakłady lakiernicze zawsze wyposażają się specjalnych firmach, które produkują coraz to bardziej ulepszone pompy lakiernicze, które przybierają formę urządzenia kończącego się charakterystyczną dyszą z pistoletem.

Jak wygląda pompa lakiernicza?

pompy lakiernicze kremlinPompa lakiernicza to urządzenie, które najczęściej poruszane jest za pomocą kół. Dzięki temu łatwo taką pompę przesuwa się z miejsca na miejsce. Posiada ona specjalne tłoki, które powodują, że lakier samochodowy wydostaje się z nich pod bardzo dużym ciśnieniem. W środku modułu pompy znajduje się silnik, który zasila jej moc. Najczęściej wykonana jest ze stali nierdzewnej, dzięki czemu korpus pompy nie ulega korozji. Do głównego modułu pompy dołączony jest specjalny wąż. To przez niego lakier samochodowy wyrzucany pod dużym ciśnieniem wydostaje się z pompy. Dla ułatwienia lakierowania wąż zakończony jest specjalnym pistoletem, dzięki któremu lakier wydostaje się dopiero po naciśnięciu za spust. Jednymi z najpopularniejszych pomp są pompy lakiernicze kremlin. Są one dostępne w różnych wielkościach, a co za tym idzie – o różnych pojemnościach. Wybór odpowiedniej pompy powinien zależeć przede wszystkim od potrzeb danego zakładu lakierniczego. Te najmniejsze pompy są najbardziej mobilne, dzięki czemu pracownik zakładu ma swobodę przy lakierowaniu auta, chociaż że najbardziej poleca się je do aut osobowych. Tłoki pompy powinny być czyszczone, a odłożenie tej czynności na później może powodować zapychanie się dyszy pompy.

Pompy lakiernicze to podstawowe wyposażenie każdego zakładu lakierniczego. Są one dostępne w wielu różnych modelach. Zbudowane są z przewodu ssącego, silnika z tłokami, a do ich korpusu dołączone są koła, dzięki czemu łatwiej się nimi porusza.