Ciężarowa przyczepa samochodowa

Budowa grodu wymagała nie tylko ogromnego nakładu pracy, ale też równie dużej ilości materiałów, głównie drewnianych bali, które były podstawą większości konstrukcji i palisady. Powodowało to mnóstwo problemów z samym transportem większości materiałów budowlanych, bo nie posiadaliśmy samochodu ciężarowego zdolnego do transportu aż tak dużych ilości materiałów, a wynajmowanie takowego przekraczało możliwości budżetu budowy.

Ciężarowe przyczepy o dużej ładowności

przyczepy ciężaroweRównież dostawa materiałów z tartaku była o wiele za droga jak na nasze możliwości, dlatego też bardzo długo próbowaliśmy znaleźć dobre rozwiązanie problemu transportu. Co prawda, mniejsze ilości materiałów mogliśmy zawsze przewieźć własnymi samochodami, aczkolwiek przy większych gabarytach nie wchodziło to w grę. Jedynym sensownym rozwiązaniem jakie przyszło nam do głowy był zakup własnej przyczepy samochodowej, choć większość z tych, które widzieliśmy w sklepach budowlanych raczej przeznaczona była do przewożenia niewielkiego gabarytu. Na szczęście, jeden z kolegów przypomniał sobie iż widział kiedyś przyczepy ciężarowe w sklepie w którym zaopatrywaliśmy się w elektronarzędzia i materiały, i mogłyby być one idealnym sposobem na transport dużych ilości materiałów budowlanych. Taka przyczepa, mimo rozmiarów, mogła być doczepiona bez trudu nawet do średniej wielkości samochodu dostawczego, przy użyciu załączonego do przyczepy przełącznika, i przy odpowiednim załadowaniu, nie było problemu z takim jej wykorzystywaniem. Ciężarowe przyczepy do samochodów były oczywiście o wiele większe niż standardowe modele do samochodów osobowych, i mogły pomieścić o wiele więcej ładunku i większą wagę.

Jedna taka przyczepa zupełnie wystarczyła by przewieźć cały ładunek bali, jakie miały być zastosowane do budowy, lub też pokaźne ilości innych materiałów budowlanych o mniejszych rozmiarach, aczkolwiek większej wadze. Po podpięciu owej przyczepy do samochodu ciężarowego, jaki jednorazowo wypożyczyliśmy, mogliśmy przewieźć pokaźne ilości budulca, które wystarczyły nam na dokończenie wszelkich prac, jakie jeszcze trwały. Owa przyczepa po zakończeniu budowy została przeznaczona do przewozu sprzętu drużynowego, i sprawdzała się równie dobrze, mając ogromną pojemność, nawet bez użycia plandeki.